Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šachový program s různými variantami šachů obsahující novou figuru
Dostál, Martin ; Křena, Bohuslav (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou a zhodnocením metod a algoritmů potřebných k úspěšné implementaci šachového programu. Uvedeny jsou jak základní principy těchto metod a algoritmů, tak i další dnes využívaná rozšíření s cílem implementovat kvalitní šachový program hrající různé varianty šachů obsahující novou figuru. Práce představuje základní pilíře každého šachového programu, kterými jsou reprezentace šachovnice, prohledávání stavového prostoru, ohodnocování stavu hry a nutné změny pro implementaci nových šachových variant. Pro přehled jednotlivých metod je v práci uvedeno porovnání jejich náročnosti.
Watson-Crick Models for Formal Language Processing
Hammer, Jan ; Tomko, Martin (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
This work focuses on Watson-Crick languages inspired by DNA computing, their models and algorithms of deciding the language membership. It analyzes a recently introduced algorithm called WK-CYK and introduces a state space search algorithm which is based on regular Breath-first search but uses a number of optimizations and heuristics to be efficient in practical use and able to analyze inputs of greater lengths. The key parts are the heuristics for pruning the state space (detecting dead ends) and heuristics for choosing the most promising branches to continue the search. These two algorithms have been tested with 20 different Watson-Crick grammars (40 including their Chomsky normal form versions). While WK-CYK is able to decide the language membership in a reasonable time for inputs of length of roughly 30-50 symbols and its performance is very consistent for all kinds of grammars and inputs, the state space search is usually (89-98 % of cases) more efficient and able to do the computation for inputs with lengths of hundreds or even thousands of symbols. Thus, the state space search has a potential to be a good tool for practical Watson-Crick membership testing and is a good basis to further build on and further improve the efficiency of the algorithm.
Robotické skládání Rubikovy kostky
Lukšíček, David ; Zuth, Daniel (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem, realizací sestavení a zprovozněním robotického systému pro automatické skládání hlavolamu Rubikovy kostky. V úvodu práce jsou představeny některá již existující řešení dané problematiky. Následuje kapitola o návrhu konstrukce. Práce se v poslední části zabývá softwarovým zprovozněním celého systému a ekonomickým zhodnocením.
Šachový program s různými variantami šachů s rozdílnou sadou figur
Škandera, František ; Žák, Jakub (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce bolo vytvoriť šachový program so schopnosťou hry rôznych šachových variácií s rozdielnou sadou figúr. Prvá čásť práce sa zaoberá všeobecnou problematikou tvorby šachového programu a implementácie šachovej umelej inteligencie. V druhej časti analyzujeme jednotlivé zvolené šachové varianty a navrhujeme stratégie pre ich implementáciu. Nakoniec popisujeme samotnú implementáciu vytvoreného programu a jeho štruktúru.
Prohledávání metrického prostoru s překážkami
Lukáč, Jakub ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Šůstek, Martin (vedoucí práce)
Táto práca sa zameriava na prehľadávanie metrického priestoru s prekážkami. Práca vyberie štyri metódy založené na prehľadávaní stavového priestoru a predstaví dva nové algoritmy, ktoré sa pokúsia brať do úvahy prekážky v priestore. Vybrané algoritmy a novo navrhnuté algoritmy sú implementované ako aplikácia v programovacom jazyku Java, aplikácia je priložená v prílohe. Práca predkladá experimenty na priestoroch s rôznymi typmi prekážok pre porovnanie jednotlivých metód.
Program pro automatické hraní her Solitaire a Miny
Přikryl, Stanislav ; Zbořil, František (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, následně naimplementovat, a nakonec otestovat program, který bude automaticky hrát hry Solitaire Klondike a Hledání min. Tohoto cíle bylo dosaženo s využitím programovacího jazyka Python. Podařilo se vytvořit program, který je schopen odehrát hru Hledání min s 91\% úspěšností dokončení hry bez šlápnutí na minu a~program, který je schopný hrát hru Solitaire Klondike, rozhodovat se o tom, který tah použít jako další a má-li hra řešení, hru úspěšně dohrát. Výsledky této práce umožňují čtenáři lépe pochopit problematiku obou her a zákonitosti, které je nutné řešit během implementace programu, který má sloužit k automatickému hraní her. Tato práce taktéž čtenáři nastíní různé postupy, které lze při implementaci podobného programu použít.
Watson-Crick Models for Formal Language Processing
Hammer, Jan ; Tomko, Martin (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
This work focuses on Watson-Crick languages inspired by DNA computing, their models and algorithms of deciding the language membership. It analyzes a recently introduced algorithm called WK-CYK and introduces a state space search algorithm which is based on regular Breath-first search but uses a number of optimizations and heuristics to be efficient in practical use and able to analyze inputs of greater lengths. The key parts are the heuristics for pruning the state space (detecting dead ends) and heuristics for choosing the most promising branches to continue the search. These two algorithms have been tested with 20 different Watson-Crick grammars (40 including their Chomsky normal form versions). While WK-CYK is able to decide the language membership in a reasonable time for inputs of length of roughly 30-50 symbols and its performance is very consistent for all kinds of grammars and inputs, the state space search is usually (89-98 % of cases) more efficient and able to do the computation for inputs with lengths of hundreds or even thousands of symbols. Thus, the state space search has a potential to be a good tool for practical Watson-Crick membership testing and is a good basis to further build on and further improve the efficiency of the algorithm.
Robotické skládání Rubikovy kostky
Lukšíček, David ; Zuth, Daniel (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem, realizací sestavení a zprovozněním robotického systému pro automatické skládání hlavolamu Rubikovy kostky. V úvodu práce jsou představeny některá již existující řešení dané problematiky. Následuje kapitola o návrhu konstrukce. Práce se v poslední části zabývá softwarovým zprovozněním celého systému a ekonomickým zhodnocením.
Domain Specific Languages in Functional Programming
Rapavá, Jana ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Pilát, Martin (oponent)
V umělé inteligenci, obzvláště v programování s omezujícími podmínkami, je populární navrhovat rozličné modelovací jazyky, které umožňují řešit problémy na úrovni domény a prostřednictvím doménových abstrakcí. Při tom je často užitečné používat techniky známé z oblasti doménově specifických jazyků. Funkcionální programovací jazyky poskytují nové prostředky pro návrh těchto jazyků, obzvláště v případě vnořených doménově specifických jazyků. Tato práce zkoumá výhody a nevýhody využití technik funkcionálního programování při návrhu a implementaci vnořeného doménově specifického jazyka pro problémy prohledávání stavových prostorů.
Šachový program s různými variantami šachů obsahující novou figuru
Dostál, Martin ; Křena, Bohuslav (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou a zhodnocením metod a algoritmů potřebných k úspěšné implementaci šachového programu. Uvedeny jsou jak základní principy těchto metod a algoritmů, tak i další dnes využívaná rozšíření s cílem implementovat kvalitní šachový program hrající různé varianty šachů obsahující novou figuru. Práce představuje základní pilíře každého šachového programu, kterými jsou reprezentace šachovnice, prohledávání stavového prostoru, ohodnocování stavu hry a nutné změny pro implementaci nových šachových variant. Pro přehled jednotlivých metod je v práci uvedeno porovnání jejich náročnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.